(1819 Telč – 1865 Telč)
Byl synem postřihačského mistra z předměstí, měl však větší zájem o umění než o zděděné řemeslo. Stal se malířem a fotografem. Přiženil se do domu na Náměstí (t. č. náměstí Zachariáše z Hradce) č. 57, ve kterém si jeho manželka zřídila kavárnu, kam chodili páni ze zámku a mnozí měšťané. Jeho dílem byly kulisy a divadelní opony pro zámecké divadlo, dále portréty či kostelní obrazy. Soubor jeho obrazů (veduty Telče) a akvarelů (zpodobení historických uniforem) je uchováván v depozitáři Muzea Vysočiny Jihlava, pobočka Telč. Posledním jeho obrazem byla Růžencová Panna Maria pro kostel Jména Ježíš. Při práci na tomto obraze se řízl, barva se mu dostala do rány a způsobila otravu krve. Malíř odmítl přijít o pravou ruku a zemřel (převzato z rejstříku dostupného na: https://mgvysociny.cz/ [cit. 25. 10. 2022]). Kromě malby se úspěšně zabýval také počátky fotografie.